
Dit ben ik
Conceptontwikkeling
Zo ziet een conceptontwikkelingstraject eruit:
Na het intakegesprek plannen we een brainstormsessie in en bespreken we de input van de betrokken medewerkers die de vragenlijst hebben ingvult.
In de brainstormsessie gaan we samen op zoek naar het perspectief van waaruit jouw bedrijf belicht gaat worden.
Vervolgens heb jij het even rustig en ga ik hard aan de slag om vanuit alle verzamelde informatie en nieuwe inzichten een passend concept te bedenken.
Dit concept met bijpassend voorstel, presenteer ik aan jou en de beslissers binnen jouw bedrijf.
Yes, als het voorstel akkoord is, dan gaan we direct het volgende traject in, de uitvoering!
Wat is conceptontwikkeling eigenlijk?
Onze grote vriend Van Dale zegt het volgende: Concept: opzet, plan; = ontwerp
Inderdaad, het is het idee dat je bedenkt en hoe je dit op een goede manier realiseerd, voordat je aan de uitwerking toekomt.
Dus conceptontwikkeling is vorm en inhoud geven aan de vooraf besproken wensen van de opdrachtgever. En op een wervernde wijze aansluit op de belevingswereld van de klant.
Fun fact:
Toen ik toelatingsexamen deed bij de Kunstacademie Rotterdam werd ik afgewezen, omdat ik te snel naar het eindresultaat toewerkte. Zij gaven terug op mijn werk: “Het ziet er goed uit, maar we zien geen proces. Hoe ben je hier gekomen?” Ik antwoordde daarop: “De opdrachtgever betaalt toch voor het eindresultaat, niet voor het proces?” Ik ben er vrijwel zeker van dat ze toen besloten om mij niet toe te laten.
Al snel kwam ik erachter dat er veel meer uit het eindresultaat te halen valt als je nadenkt over welke beleving jouw klant ervaart bij het zien van de beelden van jouw product of dienst.
Dat is het moment geweest dat ik besloot om conceptontwikkeling toe te voegen aan mijn werk. Nu is mijn conceptontwikkeling geen 10-stappenplan, zoals je dat tijdens je studie leert.
Nee, ik hou van efficiëntie.

voordelen van conceptontwikkeling:
- Jouw klant weet in een split second waarom hij/zij voor jou moet kiezen
- Het concept vormt de start van een database aan foto’s die continu gebruikt kunnen worden voor marketing en commerciele doeleinden.
- Foto’s hebben een grotere impact, omdat ze de waarde van het bedrijf weergeven
- Naast de producten komen ook de medewerkers in beeld, waardoor foto’s langer bruikbaar zijn


Zonder conceptontwikkeling:
- Het is jouw klant minder snel duidelijk wat de unieke waarde van jouw bedrijf is
- Als je product of dienstverlening verandert, dan verliezen de foto’s sneller hun actualiteit
- Foto’s die het verhaal niet vertellen
- Vaak dezelfde productfoto’s als de concurrent heeft

Voor wie is dit geschikt:
- bedrijven die zich online willen profileren
- bedrijven die zich met beelden willen onderscheiden van hun concurrentie
- bedrijven die willen opvallen
- bedrijven die foto’s strategisch willen inzetten bij hun marketing
- bedrijven die willen groeien
- bedrijven die klanten willen die de waarde van jouw bedrijf inzien
Wil je ook een passend concept voor jouw bedrijf?

Meer weten
over mij?
Zo ervaren anderen de
samenwerking met mij:

Veel complimenten
over de foto
“Na 7 jaar zelfportretten met de telefoon was het voor mij tijd voor een professionele shoot. Linda gaat gedegen te werk, maakt eerst contact om helder te hebben wat precies de wensen zijn. De ochtend liep gesmeerd, eerst visagie verzorgd, daarna testfoto’s, make-up nog wat bijwerken en dan kan de shoot van start. Het resultaat is super en ik krijg veel complimenten over de foto. Ik kan Linda van harte aanbevelen.”
Marijke van den Berg
MVHRM

Er ontsnapte
zelfs een lach
“Linda maakte mijn nieuwe profielfoto op locatie: Rotterdam Centraal Station. Al voor onze afspraak had ze de meest passende setting uitgezocht. Door Linda’s aanwijzingen en geduld lukte het me om enigszins ontspannen voor de camera te staan (er ontsnapte me zelfs een lach)… Ik ben een zeer tevreden klant. Oftewel, LinStra Fotografie is een aanrader.”
Evelyn Strube
De schrijfschool

Goede instructies
“Ik was op zoek naar een professioneel beeld dat uitstraalt: casual, relaxed en benaderbaar. En dat is het zeker geworden! Linda geeft goede instructies vooraf via de mail, neemt ruim de tijd tijdens de shoot en laat tussendoor de resultaten zien. Hierdoor zie je samen welke kleding, kleuren en poses wel/niet werken. Zo werk je naar het juiste eindresultaat.”
Rick Schuttinga
=ontworpen

Authentieke,
persoonlijke foto’s
“Toen ik bij Linda voor de lens stond, was dit niet mijn eerste keer dat ik foto’s voor mijn bedrijf liet maken. Wel was Linda de eerste fotografe die mij niet lachend op de foto heeft gekregen. Het resultaat hiervan was een ontspannen Robin. Het mooie hieraan vind ik dat ik oprecht mezelf was; zowel lachend als met een ontspannen blik. Voor de lens van Linda voel ik me op mijn gemak, vertrouwd en mezelf. Linda is een fijne fotografe en ik zou haar aan iedereen aanbevelen die authentieke, persoonlijke foto’s willen voor hun bedrijf die meer dan standaard zijn!”
Robin van Leeuwen
Jouw online marketeer
Ik wil
samenwerken!